Üdv a Cocker Rockerek világában!

Helvéciai „kutyagyár” – vajon a TE pénzeden épült?

2011. november 12. - panettone

 Elborzasztó hír és képsorozat járja körbe mostanában a netet. 300-400 csivavát találtak egy helvéciai ingatlan melléképületében. Már a számok alapján sejthetjük a körülményeket, érezhetjük az ott terjengő szagokat és elképzelhetjük, mennyi törődést kaphattak azok a pici életek. Nincsenek kétségeink, miért él ott annyi kutya, ugye? Ráadásul a szemfülesek egyből ki is szúrták, bizony nem csak csivavák, de yorkiknak és cavalier spánieleknek is kijutott a sorsból, "méhkirálynőként" tengetni az életet.

A mai napon még nem tudjuk, vajon a hatóságok szemében ez állatkínzás-e, de nekünk, akik a kutyá(i)nkat családtagként szeretjük, semmiképp nem tűnik elfogadhatónak ez a helyzet. És egy kicsit gondolkodjunk, hogyan alakulhatott ott ki ez a helyzet, mit tehetünk mi, "egyszerű emberek", hogy ez ne fordulhasson elő soha többé.


Ez az ember sem úgy kezdte, hogy az égből bepottyant hozzá 400 kutya. Vett egyet-kettőt, és megálmodta, amit oly sokan: egyszer szülnie kell a szukának. Na persze ne gondoljuk, hogy előtte ellenőrizte, vannak-e örökletes/örökíthető betegségei a "tenyészpárnak", nem vitte kiállításokra. Így aztán a kölyköket sem olyan emberek vették meg, akiknek fontos volt, hogy a jövendő családtag egészséges és kiegyensúlyozott legyen. Nem! Olyan emberek vették meg az első almot, akik szerettek volna egy csivavát, mert az olyan édi/trendi/... És "emberünk" rájött, nem is rossz "biznisz" ez a szaporítósdi. Jött a következő alom. És a következő. És megtartott egy párat, hogy még több alom legyen, mert az még több pénzt jelent. És aztán arra is rájött, vannak vállalkozások, amik a kiskutyákat nagy mennyiségben veszik át, és így még többet lehet eladni belőlük. És ezért még több kölyköt tartott meg, mert hosszútávon az több pénzt hozott, mintha egyszer fialtatta volna a kutyáját, és a kölyköket eladta volna.

Aztán emberünk szétnézett a piacon, és rájött, nem csak csivavákat lehet kis helyen, "alacsony rezsivel" tartani, van még rajtuk kívül más "gazdaságos" fajta, így aztán bekerültek a yorkik, cavalierek és még ki tudja milyen, jó pénzért eladható fajták.

És hogy miért született ez az írás?

Azért, hogy elgondolkodtasson. Nem arról az "emberről", aki így tartja a kutyáit, hanem arról, amiért ezt tette. Arról, hogy a szaporítótelepek igenis a mi pénzünkből épülnek!!! Azok pénzéből, akik a kutya vásárlásakor nem azt nézik, hogy minőségi, egészséges, jó idegrendszerű kutyát vegyenek, csak azt, hogy hozzájussanak egy éppen divatos fajtához megfizethető áron. Azok pénzéből épül, akik a piacokon/parkolókban/vasútállomásokon veszik meg/át a kutyájukat, mert akkor még azon is spórolhatnak, hogy megnézzék, milyen körülmények közül érkezik az új családtag. Most én leszek az, aki közutálatot fog kiváltani, de lehet, ez kell ahhoz, hogy történjen végre valami!  

S7001209.JPG

 

 

Nézz rá a kutyádra!

Ha Tenyésztőtől (így, nagybetűvel) vásároltad, a fiókodban lapul a származási lapja, ha kaptál papírokat arról, hogy a szülők bizonyos genetikai betegségektől nem szenvednek/nem örökítenek, megnézted honnan vetted, ha láttad a szülőket, akik boldogan köszöntöttek, ha a mai napig - ha gondban vagy -, eléred azt az embert, akinek a vételárat kifizetted, hátradőlhetsz, nem a te pénzedből épült ez a telep.

De ha lenézel a kutyádra, és nincs örökbefogadói szerződésed vagy származási lapod, ami igazolja, hogy a fajtát ismerő, szerető és elkötelezett tenyésztőtől vagy állatvédőtől került hozzád, akkor most kezdj el nyugtalankodni! Ha vásárláskor csak az volt a fontos, hogy csonkolt legyen a farka, arany színe legyen, elhozhasd a gyerek születésnapjára, ha nem ismered az anyját, ha már nem tudod, hogyan találtál rá a kiskutyádra (esetleg rémlik, hogy valamely ingyenes hirdetési/aukciós portálon), ha a vásárláskor csak annyit tartottál szem előtt, hogy ki tudd fizetni a kiskutyát, akkor bizony hátradőlhetsz és elmondhatod: bizony, te építetted fel ennek az embernek a házát. Te raktad le az alapkövét annak, hogy kutyák százai és ezrei kerüljenek ilyen körülmények közé.

 

És ne gondold, hogy azért, mert neked nem cavaliered/csivavád!yorkid van, akkor te nem vagy felelős az ilyen telepekért!

 

Minden fajtának meg vannak a telepei, csak talán még nem tudjuk, merre, vagy tudjuk ugyan, de nem vagyunk képesek felszámolni, mert nincs rá kapacitásunk. Vagy nincs értelme, mert amíg van vevője az olcsó kutyának, addig újra és újra épülni fognak az ilyen telepek.

6816.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Egy ilyen szaporítótelep létrejötte kizárólag úgy lehetséges, hogy az első alomnyi kölyköt a "kezdő szaporítónak" sikerült jól eladni. Amiből, ha valaki semmibe sem nézi a kutyáját, könnyen lesz második...harmadik...sőt, sok századik alom is. Az pedig sok száz "elégedett" vásárlót jelent.

Ha csak egyszer is vettél - akár magadnak akár ajándékba - interneten, piacon, online aukciós portálon kiskutyát, akkor a helvéciai, vagy egy másik szaporító telepen sínylődő, agyon fialtatott szukának TE ástad meg a sírját és járultál hozzá ahhoz, hogy az élete napfénytől, jó szótól,  simogatástól mentes legyen...



Ha akár csak egyszer is született a kedvencednek kölyke úgy, hogy nem végeztetted el a szükséges egészségügyi szűréseket, és azt hasonló módon adtad el, akár a legnagyobb jóindulattal is, de chip nélkül akkor, lehet, hogy a kutyád egyik kölyke ugyanígy él most is egy hasonló helyen.


Kérdem én: mennyire nyugodt most a lelkiismereted?

Kétség nem fér hozzá, hogy mezőgazdaságunk tönkretétele után is sok száz családnak kell valahogy megkeresni a betevőre, a számlákra valót... DE! Ne mentsük fel ezt az embert azzal, hogy végül a kölykök csak-csak családba, esetleg külföldre jobb körülmények közzé kerülnek. Két okból.

Az egyik: amíg innen egy kutya kikerül két-három másik nyomorúságos tengődését vagy halálát jelenti, hiszen a külföldre szállításkor vagy szimplán itthon gazdihoz kerülés után oltatlanul hal meg a vevő, vagyis a jobb élet reményét kínáló gazdi kezei között. Az állatorvosaink soha ennyi életképtelen, gyenge idegrendszerű, beteg kutyát nem láttak még, mint az utóbbi években. Egy-egy ilyen helyről származó kölyök életben tartása sokszor egy díjnyertes vagy sporteredményekben kiemelkedő kutya kölykének árát is meghaladja!


A másik ok: a magyar kutyások, a magyar tenyésztők, a magyar mentő-, terápiás kutyások óriási erőfeszítéssel próbálják jó hírünket
erősbíteni...ugyanakkor a magyar szaporítóknak köszönhetően a világsajtó a beteg, kizsákmányolt útközben elpusztult kölykeinkkel van tele. Igen a mi kölykeinkkel, ugyanis mi vagyunk, akik félrenézünk egy ilyen telep láttán, vagy támogatjuk ezt.

A bejegyzés trackback címe:

https://cockerrocker.blog.hu/api/trackback/id/tr813373243

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2011.11.12. 23:38:26

nehany dolog:
eloszor is szeretnem leszogezni, h ellene vagyok az ilyen embertelen allattartasnak.
de azert te is megered a penzed.
arra gondoltal, h az aki mondjuk a lanyanak olcson vitte haza a kutyat, oromet akart szerezni, de nem tehette meg /anyagilag/, hogy 120 ezret fizessen egy kolyokert? nem hiszem h lenen barmilyen alapod elitelni mondjuk egy ilyen embert.
masreszt:
vannak tenyesztok akik jol tartjak az ebeket, de vagattak fulet, farkat stb
ezek ugyanilyen szemetek mint aki ugy tartotta oket.
es a tenyesztok?
bocs, de a kutyatenyesztok kb 70%-a sztem nagyobb allatkinzo, mint a posztban emlegetett alak. miert?
ki az a balfasz aki mopszot, franciabulldogot es egyeb megnyomoritott, egesz eleteben szenvedo kutyakat tenyeszt? az osszes olyan kutyafajta tenyesztese allatkinzas sztem amit a (minel torzabb es ocsmanyabb) megjelenes erdekeben tenyesztenek.
amugy sejted kiknek az erdeme h annyi genetikus betegseggel rendelkezo kutya van? azoke akiknek mindenuk a kiallitas meg a standard.

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2011.11.12. 23:44:10

ahogy azon is erdemes lenne elgondolkozni, ha a "tenyesztok" nem az egekbe kurnak fel a kolykok arat,es nem a haszonert tenyesztenek a kutyat, akkor is megerne-e vajon a posztban emlitettekhez hasonloknak ez a ketreces kutyatartas?
nem.
az ilyeneket nem azok hozzak letre,akik olcson vettek kutyat a gyereknek, hanem a nagyarcu "tenyesztok" akik olyan magasra srofoljak az arakat, hogy szuksegszeru azoknak a megjelenese akik olcson produkaljak a kolykoket.
szoval, en kurvara azt javaslom, hogy gondold at az allaspontodat.

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2011.11.12. 23:46:31

a keretesedhez igazodva:
Ha csak egyszer is adtal el - bárhol- jelképes összegen felül kiskutyát, akkor a helvéciai, vagy egy másik szaporító telepen sínylődő, agyon fialtatott szukának TE ástad meg a sírját és járultál hozzá ahhoz, hogy az élete napfénytől, jó szótól, simogatástól mentes legyen...

panettone · http://www.spanielmentes.hu 2011.11.13. 07:48:11

@ejszarny:
"szeretnem leszogezni, h ellene vagyok az ilyen embertelen allattartasnak.
"
Amint látom Te a világon mindennek ellene vagy. Én is azt kérem gondol át amit írtál de előtte tisztázd magadban a tenyésztő és a szaporító fogalmát...addig nincs miről beszélnünk.

panettone · http://www.spanielmentes.hu 2011.11.13. 07:55:03

@ejszarny:
"ha a "tenyesztok" nem az egekbe kurnak fel a kolykok arat"

Kemény, de igaz- is lehetne, ezzel is csak az a gond hogy nem fedi a valóságot a TENYÉSZTŐ! Az értéket teremt, a szaporító pedig hasznot...
Egy tenyésztő a szülőkbe fektetett pénze egy részét fizetetti meg eldadáskor a gazdival, a szaporító a szuka vételárának a többszörösét húzza le a sorozatban "legyártott" kölykökből.
Kizárólag a divat és a vevők generálják a szaporítók piacát, hiszen rengeteg olyan "méreg drága" fajta van ami nem divat és nem is kell aggódni miattuk.

panettone · http://www.spanielmentes.hu 2011.11.13. 08:21:29

@ejszarny:
"egyszer is adtal el - bárhol- jelképes összegen felül kiskutyát"

Ügye ez csak vicc?

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2011.11.13. 09:40:02

@panettone: nem, nem vicc, kurva komoly. es nem is kell tul nagy intelligencia a megertesehez szerintem.
mint ahogy te is hasznot teremtesz, nem erteket, epp ugy, mint a szerinted szaporito.
felolem lehetsz alszent es/vagy buta, akar jtszhatod is, h nem erted... ez a tenyeken nem valtoztat.
ha nem a haszon erdekel, akkor aruld mar el, miert nem jelkepes osszeget kersz a kutyaert?
jahm, a haszon, ugye...
"Kizárólag a divat és a vevők generálják a szaporítók piacát, hiszen rengeteg olyan "méreg drága" fajta van ami nem divat és nem is kell aggódni miattuk."
most komolyan, ennyire buta vagy, vagy csak alszent?
aruld mar el nekem, megvennek a piacon 5 ezerert a kutyat, ha ellenorzotten, tenyesztotol is megvehetnek ugyanennyiert? nem, dehogy.
szoval, amig a haszonert tenyeszt valaki, addig semmi alapja nincs az alszent arcoskodashoz.
aki haszonnal ad el kolykot, eppugy szaporito, mint a tobbi - max kicsit jobban odafigyel az "arura".
ha meg alszenteskedni akarsz mindenaron, akkor mondd mar meg nekem, a kutya arucikk, vagy lelekkel rendelkezo eloleny? ha elobbi, hasznot termelsz rajta, ha utobbi, mekkora taho az aki, lelekkel rendelkezo elolenyt penzert ad-vesz? ;)
lenne min gondolkodnod, ha lenne mivel...

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2011.11.13. 09:45:18

amugy a tenyeszto, szaporito tudjuk hogy valaszt kutyat.
en is valasztottam kutyat, aztan letettem es elvittem azt a kiskutyat, aki egyertelmuen jelezte, hogy velem akar jonni.
gondolom, fingod sincs a ketto kozotti kulonbsegrol, ezert nem ertem mire van ekkora arcod?

kingA 2011.11.13. 10:07:01

Ha a stílussal nem is, de ejszarny mondanivalójával sajnos egyet kell értsek.
Tenyésztő? Szaporító? Egykutya.

A morális alapjai mindenképpen. Érző lényt, "családtagot" nem adunk-veszünk pénzért. Még akkor se ha oltva és féregtelenítve van.

panettone · http://www.spanielmentes.hu 2011.11.13. 10:36:25

@ejszarny:
Már értem! ezek szerint Te ismered az össze magyar tenyésztőt és szaporítót beleértve valamelyik kategóriába engem is...bár ha csak egy-két posztot is visszalovasnálláthanád a spániel fajtamentőkkel kezdtáél beszélgetésbe, nem tudom mi hogyan gazdakszunk meg ebből az irdatlan olcsó kutya dömpingen, de már nem is merem kérdezni.

Maradjanak itt a hozzászólásaid a utánnad jövőknek, azt hiszem tanulságosabb mint amit mi írtunk.

üdv panettone

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2011.11.13. 10:43:23

csak nem olyan ertelemben, mint te gondolod.

panettone · http://www.spanielmentes.hu 2011.11.13. 10:45:30

@kingA:
Sajnos sokak véleménye ez.
Mégis sokak ugyanakkor elvárják hogy a 6-8-10 hetesen hazavitt kiskutya felnőtt korában olyan legyen amilyen fajtájúnak ígérték...
Ha valaki egy csivit visz haza és kiderül tacskó/foxi/dobbermann keverék az bnagyot csalódhat ha emiatt kinövi a lakást.
Tehát ha gondosan választasz fajtát és tenyésztőt kevésbé érnek meglepetések.
Ugyanakkor sokan nem is gondplkoznak abban a lehetőségben hogy nem kell nekik kölyök hanem befogadnak egy felnőtt kutyát...
Tehát a tenyésztőt munkáját nem fizetik meg felnőtt kutyát nem fogadnak örökbe akkor nem marad más mint támogatják a szaporítót, vagy elhozzák a szomszédjuknál/rokonuknál született kölyköt ingyen...aztán sírva hívnak ha a parvo/szopornyica/férgesség elviszi ne adj Isten megnyomorítja a kiskutyát.
Sok mindent kellene itt helyre tenni ahhoz hogy a kutyák helyzete javuljon kis hazánkban.
üdv panettone

vkriszti69 2011.11.13. 13:46:01

A magam részéről a cikk írójával értek egyet. Nekünk két örökbe fogadott kutyunk van. Egyik esetben sem merült fel, hogy vásárolunk, mert a lányom úgy döntött, hogy inkább segíteni szeretne. Aki komolyan veszi a társsá fogadott lény tartását az az "ingyen" kutyát is tisztességes körülmények között tartja és az szintén nem kevés kiadás. Mi az "ingyen" kutyut saját költségünkön ivartalanítattuk, kutyasuliba hordjuk, és a lányom sportol vele (agility. Tapasztalatom szerint azok akik a piacon veszik az olcsó kutyákat kizárólag a divat miatt teszik ezt és nem felelős állattartóvá kívánnak válni és a későbbiekben sem kívánnak "kedvenceikre" költeni, nem kívánnak velük foglalkozni, így ha gond van inkább megszabadulnak tőle. Mi nem bántuk meg egyik kutyunk örökbefogadását sem, sőt! A világ leghálásabb teremtményei és azért kíváncsi lennék az előző "gazda" arcára ha látná amikor a kidobott, agyonverni készült volt kutyája dobogón áll futam győztesként. Lehet, hogy furcsán hangzik, de velük is lehet versenyezni, eredményt elérni, csak dolgozni kell érte.

Pamacsgazda 2011.11.13. 14:43:25

"Olcsón akart örömet szerezni"??? Szóval te olcsón akartál örömet szerezni. Jó lesz neked kislányom az a kutya is, aki mondjuk 1,5 év múlva genetikai betegségben meghal. Akkor hogy néztél volna a gyereked szemébe? Bocs, anyának csak olcsó örömre volt pénze. Akkor gyűjtsd össze! Látom a te gyereked se azt fogja megtanulni, hogy kell elérni valamit az életben. Ha a szarra van pénzed, akkor vedd meg a szart!
Tudod, te, hogy miért kerül egy kutya 120 ezerbe egy tenyésztőnél? Szerinted mennyibe kerül egy alom? Hogy egészségesek legyenek a kölykök, jól tápláltak, parazita és betegség mentesek????? Ezek szerinted ingyen vannak?? Elárulom, nem!!!! És a törzskönyv nem csak egy papír. Garancia.

"Megjelenés érdekében"? Te olcsón keverék kutyát vettél vagy "fajtatisztát"? Miért adtál pénzt érte? Miért nem mentél el egy menhelyre? Mert a kölyökkutya cuki, tudjuk!

Akiknek mindenük a kiállítás meg a standard azok odafigyelnek a genetikai betegségekre is. Elhiheted!

Pamacsgazda 2011.11.13. 14:49:04

Választottál kutyát? Honnan a kocsi csomagtartójából! Kb annyit nézek ki a hozzászólásaid alapján belőled! A tenyésztő valóban nem ilyen szempontok alapján választ. Mert neki érdeke, hogy a fajta legszebb példányát válassz, hiszen azzal tud továbblépni. Azzal tudja nemesíteni a fajtát. ÉS kb ezer dolgot vesz még szemügyre, mielőtt vesz egy kutyát. Genetikai betegségek. Hallottál már ezekről? Szerinted mennyibe kerül egy-egy ilyen szűrés? Fogalmad sincs! A tenyésztőtől vett kutyánál ezeket is megfizeted. Illetve te nem, mert te szaporítótól vásárolsz! Onnan, ahol ki tudja milyen oltásokat kapott, hogy nevelkedett, mit evett, volt e féreghajtva stb.

Pamacsgazda 2011.11.13. 14:53:48

@kingA: Családtagot nem veszünk?
Kérdezem én kedves, ha lenne rá mód, hogy az orvosod megmondja, beteg lesz a gyereked valamilyen genetikai dolog miatt, érdekelne? Szeretnéd biztosítani a gyerekednek, hogy nem lesz ilyen baja? Ha igen, akkor érted mit néz egy tenyésztő! Azt, hogy genetikailag jó állományú kutyákat tenyésszen! Érted! Ezt kell és ennek a garanciáját kell megfizetned, nem a papírt!

És én speciel azért is tenyésztek, hogy azok a családok boldogok legyenek, akikhez az én tőlem származó kölykök kerülnek. Mert itt tudják, hogy genetikai betegségekre mentes kutyákat kaptak, minden oltással, féreghajtással, prémium tápon nevelve, és folyamatos tanácsadással, persze ha igény van rá. És van rá, aminek csak örülni tudok!

Dzsozinéni 2011.11.13. 16:03:26

Elképesztő milyen sötétség van némelyik ember fejébe..Minden csak a külsőség...divat.Miért kell egy gyerek seggét kinyalni,hogy játszhassa az eszét az oviba..iskolába,felvágjon milyen puccos kutyájuk van?Egy kutyát nem a külseje szerint kell venni hanem a természetét kell(ene) nézni.Sokan megveszik a gyereknek a kiskutyát mert aranyos,édes és az adott fajta lehet,hogy ki nem állhatja a gyerekeket.Aztán agyon nyúzzák,durvák...és csodálkoznak ha szerencsétlen megkapja.Akkor futnak vele a menhelyekre,vagy egyszerűen kidobják az útszélén,vonaton hagyják...stb.Jobb estebe...de van aki agyon veri...tele van a sajtó.Könnyen jött könnyen megy.Akinek kevés a pénze kutyára az miből fogja etetni,oltatni,orvoshoz vinni?Az már nem számít ugye?Csak meglegyen a flanc.Aztán az ilyen gyerekek akik mindig megkapnak mindent később már a lemondást,kudarcot sem tudják kezelni..és akkor jön a drog,pia stb.El kéne már gondolkodni..Egy gyereknek is meglehet magyarázni,hogy mennyivel szebb egy életet megmenteni.Menhelyeken is van fajkutya...kicsi szőrpamacs kutya.Persze nem ártana tudni azt sem mibe kerül egy kutya oltási,szűrési programja,vagy még a tenyésztő fizessen,hogy eladhatja a kiskutyát..a mozi se játszik ingyen semmi nincs ingyen..olcsó húsnak híg a leve!És arra nem gondol aki mindenáron örömet akar szerezni,hogy mennyi nyavalyát adhat az oltatlan kutyával?Ha ilyen szarfészekbe született bele,csak előtte szépen megfürdették.Van ismerősöm aki már 120 000 ft-nál tart,mert a kutyának nem fejlődött ki a térd ízülete.Érdemes volt megvenni 20 000 ér.A sok genetikai hulladék meg azért van mert az olyanok generálják a piacot mint Te,nem a tenyésztők műve.Persze köztük se mindenki angyal.Vannak kutyafajták akik csak azért létezhetnek,mert a fajta szerelmese tenyészti..különben már rég kihaltak volna.És csak úgy mellesleg-nem kötelező kutyát tartani.Ez is csak hóbort..(divatos kutya)mint a márkás ruha,játék stb.Nem vagyok sem tenyésztő sem szaporító..csak dühös,ha ilyesmit olvasok

szintus 2011.11.13. 16:43:51

@ejszarny:
Nagyon unintelligens ember lehetsz te Éjszárny!!! először is, ha egy kicsit is olvastál volna, vagy a Blog mondanivalójára kíváncsi lennél, akkor tudnád, hogy itt aztán senkinek sem célja az eladás, senki nem tenyésztő, sem szaporító!!! Itt pontosan a spánielt, mint a Fajtát mentik... Magyarul te egy mentőcsapattal álltál le primitív módon vitatkozni. Tudod te egyáltalán, mi a különbség egy Tenyésztő és egy szaporító között??? Hát honnan is tudnád? Hiszen a helyesírásod, a fogalmazásod egyenlő a nullával...

De én nagyon szívesen elmagyarázom neked: a Tenyésztő a fajta fenntartását tartja szem előtt, a szaporító pedig a fajta szaporítását pénzért. A Tenyésztő mind a szukát, mind a kant alapos genetikai szűréseknek veti alá, és ha az eredmény tökéletes, akkor 2-5 évente lehoz egy almot. Ezt az almot MINŐSÉGI tápon eteti, miután már nem szopnak, szintén szűri a genetikai betegségek miatt, több oltást beadat Nekik, chipezi, és komoly szerződéssel gazdához adja. A szaporító viszont folyamatosan, minden tüzeléskor pároztatja a szukát, évente tehát legalább kétszer elleti, max. egy oltást kapnak a kölykök, de általában még azt sem, csak egy féreghajtót, aztán mehetnek!!! Bizony, mehetnek... Ahogy az anyjuk melle alól kikerültek, menjenek a kamionnal, vagy akármilyen gazdához, csak pénz álljon a házhoz. És minél több szaporítani való kan és szukája van, annál több pénz...

De ha szerinted egy Tenyésztőnél ugyanolyan állapotok uralkodnak, mint a helvéciai kutyagyárban, akkor te bizony még nem jártál Tenyésztőnél. Nem is járhattál, hiszen halványlila fogalmad sincs semmiről. És ha a gyermeked csak azt érdemelte tőled, hogy egy szaporítótelepről vett kutyával lepd meg, akkor szánalmas is vagy! AKINEK NINCS PÉNZE NORMÁLIS HELYRŐL VENNI KUTYÁT, AZ VAGY NE TARTSON ÁLLATOT, VAGY SZÉP APRÓLÉKOSAN SPÓROLJA ÖSSZE RÁ A PÉNZT!!!

Vajon mit fog szólni a gyermeked, ha az a kiskutya 2-3 évesen megvakul, vagy lebénul? És Te? El fogod vinni azonnal orvoshoz, és tízezreket költesz a gyógyíttatására, vagy fogod, és veszel helyette egy másikat ugyanolyan felelőtlenül, és olcsón, minit ahogy vele tetted??? Szerintem alapdolgokkal legyél először tisztába, és utána kommentálj szakdolgokat!!!

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2011.11.13. 16:54:50

@szintus: mivel mar a szovegertelmezessel is problemaid vannak, nem latom ertelmet veled vitatkozni, mindenki ugy hulye ahogy akar.
bocs, ujra elolvasva a kommented, inkabb csak annyit mondok, hulye picsa vagy :)

szintus 2011.11.13. 16:56:10

@ejszarny:
:) Igen, gondoltam is, hogy TE nem tudsz mást mondani:):D

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2011.11.13. 16:59:56

tudnek, de mi a francnak beszeljek elvekrol, filozofiarol, kozgazdasagrol valakivel, aki az eddigieket sem tudta ertelmezni?
legyetek alszentek, leszarom, nem celom minden barmot megvaltani :D

szintus 2011.11.13. 17:07:18

@ejszarny:
:D Elvek, filozófia, közgazdaság... Hű de nagy szavak egy IQ betyártól:D:D:D Na, további jó szórakozást, és kötekedést. Azért egy jó tanács: máskor azért tájékozódj, mielőtt tenyésztőnek nevezel egy Fajtamentő csapatot, akik egyik napról a másikra élnek túl :D:D

szintus 2011.11.13. 17:09:09

@ejszarny:
:) Elvek, filozófia, közgazdaság... Hű de nagy szavak ezek egy IQ betyártól :D:D Na jó, megyek, további jó szórakozást :D Azért egy jó tanács: máskor tájékozódj, mielőtt tenyésztőnek nevezel egy Fajtamentő csapatot, akik napról napra igyekeznek túlélni... :D:D

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2011.11.13. 21:11:09

@Pamacsgazda: igy van. nyilvan a ket szulo, a masik 6 kolyok, az udvar meg korulotte a falu is a csomagtartoban volt. kepzelheted mekkora kibaszott auto volt az. gratulalok a sotetsegedhez.

almadiospani 2011.11.13. 23:10:49

Elég csúnya vita alakult ki már megint.
Lehet, h. Nekem vannak rossz tapasztalataim egyes tenyésztőkkel akiknek ugyan törzskönyves a kutyája de ha van neki mondjuk 6 meg ne magyarázza h. naponta foglalkozik egyesével elegendő ideig a kutya "agyával". Az akárhogy is számolunk napi legalább 6 óra h. a kutya kiegyensúlyozott, egészséges és nem utolsó sorban boldog legyen. Az sem igaz h. minden szaporítónak nevezett ember rohadék! Az igazi rohadékok az ilyen emberek mint akiről a bejegyzés szól!!! De ne általánosítsunk mert vannak akik a két fogalom (tenyésztő-szaporító) határán állnak. Nekem velük sokkal jobb tapasztalataim vannak mint némely tenyésztővel (ismétlem lehet csak nekem volt nagy csalódás meglátogatni egy tenyésztőt)....Két kutyám van, genetikailag erősek, szűrtek(ugyanúgy mint a szüleik, mert nekem ez volt a fontos nem a törzskönyv). Bevallom kölykeink is voltak és követtem el hibát de nem gondolnám h. mindenkit egy kalap alá kéne venni az ilyen "rohadékokkal".... Én vállalom a nevem és a véleményem, a bejegyzés szerzője pedig TISZTELETET érdemel (naponta harcol társaival együtt a felelőtlen kutyások ellen) noha engem is mint véletlenül utólag kiderült kikiáltott "állatkinzónak" egykor....
Sajnos ma még nem egyértelmű főleg vidéken h. szeretnék kutyát, jó akkor elmegyek egy fajtamentő szervezethez. Lehet ujjal mutogatni mindenkire de szerintem amíg ez nem változik addig az ilyen "rohadékok"-nak igenis megéri sajnos!

bloggercat 2011.11.15. 19:51:18

Sziasztok!
Mint volt Tenyésztő, a cikk írójának minden szavával egyetértek.
Ejszarnynak szeretném címezni elsősorban az alábbi szavakat,hogy betekintést nyerjen, miért is annyi egy kutya-macska a Tenyésztőknél, amennyi.
Igen, Tenyésztő voltam, nagy T-vel. Az a ritka állatfajta, aki 10 évet szentelt életőből ennek a csodálatos, de rettentően költséges és sokszor lélekölő hobbinak. Igen, ez egy hobbi, nem pedig pénzkereseti forrás.
Kezdeném azzal, hogy első pillanattól kezdve értékteremtésre törekedtem,nekem fontos volt,hogy a cicáink (mivel maine coonokkal foglalkoztam) mind külsőre megfeleljenek a
fajtaleírásnak,mind egészségileg és szocializációjukat tekintve elérjék az igen magasra tett mércét. A külsejüket tekintve az egyetlen hely, ahol felmérheted őket a kiállítások. Tehát jártunk kiállításokra. Magyarországon elég kevés a színvonalas rendezvény, úgyhogy Európa minden szegletét bejártuk. Ha csak a nevezési díjat nézném, már az is szép összeg lenne, de el lehet képzelni, hogy utazással és szállással együtt ezek milyen anyagi megterhelést jelentenek egy átlagos család életében.
Folytatnám a tenyészmacskák beszerzésének körülményeivel. Két éves levelezésbe, és szinte ugyanennyi spórolásba került, mire egy amerikai tenyésztő egyáltalán fontolóra vette, hogy ad el nekem Magyarországra tenyésztési jogokkal macskát, és lett a dologból végre valami. (Ezúton is köszönöm az ország "jó hírnevét öregbítő szaporítóknak") Nekem megérte, mert biztos lehettem benne, hogy visszamenőleg 10 generációra tesztelt állományból származik majd a cica.

A genetikai tesztekkel folytatnám. A szóban forgó fajtát több betegsére is tesztelni kell, kezdve a nagy méretükből adódó diszplázia veszélytől kezdve a szinte minden macskát érintő HCM betegségekig bezárólag. Az előbbi röntgenfelvétellel állapítható meg, de Magyarországon nincs rá hatóság, aki érdemben tesztelne, úgyhogy külföldi rendelőbe kell postázni. A betegségek között vannak évente ismételendő tesztek is, ezek már 2-3-4 macskánál is jelentős terhet rónak a Tenyésztőre.

Szánalmasnak tartom, hogy felsrófolt árakról beszélünk, mikor a fenti rövidke felsorolás már milliós összeg, és akkor még nem beszéltünk a mindennapi tartásról, prémium minőségű tápokról, ami ma már arany árban vannak,oltásokról, esetlegesen bekövetkező betegségekről, balesetekről, mikor az embernek hiába van ott a tökéletes macska, és minden körülmény, de az élet keresztbe húzza a számításait.
Megmondom őszintén, nálunk rendkívül kevés alom született, de a kölyköket szándékosan drágán adtam. Egyfelől ezzel is szerettem volna bebiztosítani, hogy jó helyre kerülnek. Úgy gondolom, aki 100,000 Ft-ért vesz macskát, meggondolja kétszer is, mielőtt kiteszi az utcára egerészni. Hiába na, ez pszichológia. Az ember ösztönösen vigyáz - jobb esetben - a drágább holmijaira is. Természetesen nem ez volt az egyetlen szűrési módszer, meglehetősen gyakran találkoztam a gazdijelöltekkel, és számtalan embert utasítottam vissza, mert képtelen volt felfogni, hogy nekem ők a négylábú gyerekeim, és hasonló gondolkodású családba szeretném őket adni. Másfelől a kiscicákat én ivartalanítva, szerződéssel, eü garanciával adtam, három havi nálunk megszokott táppal, alommal, chippezve, saját hordozójában,természetesen az összes oltással, és törzskönyvvel. Járt még az új gazdiknak egy mappa, fényképekkel, tudnivalókkal,egy kis táska, benne fésűvel, karomvágó ollóval. Tehát a gazdinak ennyivel is csökkent a további kiadása, amit amúgy is költeni kellett volna. Ha hozzáveszem, hogy 4 hónapos koráig én is etettem a kölyköt, ki lehet számolni, mennyi hasznom volt. Semennyi. A szülők árát, a kiállításokat, stb. stb. pedig akkor se tudtam volna belőle fedezni, ha egy nőstény 5x szül egy évben. (egész pályafutásunk során összesen 3 alom született)

Aki meglátja egy kölyök árát, és felszisszen... el lehet gondolkodni. Spórolunk a nyaralásra (én 10 évig nem voltam, és a karácsonyi ajándékunk nem egyszer egy plafonig érő kaparófa volt a "gyerekeknek" :D), autóra... de nem vagyunk képesek felelősségteljesen átgondolni, ha egy új családtagra kell költeni? Természetesen az ár nem mindig takar minőséget, de senki nem kérte, hogy ne legyen a leendő gazdi ezügyben megfelelően körültekintő.

A fenti írást igazából gondolatébresztőnek szántam, mert az igazi Tenyésztő élete általában lemondások sorozatából áll, és alázattal viseltetik mind a fajta, mind pedig az egész szakma iránt.

freiia 2011.11.17. 16:16:20

ejszarnyé a kutyaszaporító telep :DDD

It's hard.But it's fair 2012.11.10. 09:37:17

Örülök,hogy valaki leírta.
Aki meg nem tud száz ezreket költeni kutyára,de szeretne és felelősségteljesen gondoskodna róla,nyugodtan el lehet menni a menhelyre és menteni.
süti beállítások módosítása